x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
מבצע סופ
שזור - מושב

שייט קיאקים בירדן

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

שייט קיאקים בירדן

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

שייט קיאקים בירדן – איזורים לשייט בירדן, מקומות מועדפים ואטרקציות נוספות

קיאקים הם סירות קטנות המיועדות לרוב לאדם אחד, ומונעות על ידי חתירה. הקיאקים הפכו פופולאריים מאוד בישראל בשנים האחרונות כאטרקציית בילוי וטיול ייחודית ומאתגרת. שייט קיאקים בירדן ובמקורות הירדן הוא תוספת מרגשת לטיול הרגלי הקונוונציונלי ומיועדות לכל המשפחה.

מקור השם קיאק

קיאק הוא סירה קטנה עשויה קליפות עץ, ששמשה לשייט ולצייד בתרבות האסקימוסית בגרינלנד. המילה התפשטה בכל לשונות אירופה, וכיום היא משמשת כינוי מקובל לסירה הבנויה מחומרים מודרניים כגון פיברגלאס וחומרים פלסטיים שונים, שצורתה כצורת הקיאק המסורתי.

קיאקים בישראל

בישראל מופעלים קיאקים מאז שנות ה-80, ומקובל לנצל אותם לצורך פעילות משפחתית חווייתית, ימי גיבוש ועובדים, כאטרקציה מיוחדת למסיבת רווקים, ועוד. ניתן לבחור לשוט בסירות יחיד או בסירות המיועדות למספר מטיילים, ולבחור את אורך המסלול וקושיו בהתאם לגיל ואופי המשתתפים. קיימים מסלולים אתגריים של מעל שעתיים, או מסלולים קצרים וקלים יותר המתאימים למשפחות עם ילדים.

אזור הגליל והכנרת העשיר בנחלי איתן הוא שטח מצויין לשילוב פעילויות שייט עם חופשה, אירוח, וטיולים נוספים, והם אחת האטרקציות המועדפות על מטיילים בצפון, ולמי שמשכירים צימרים בצפון לצורך נופש ורענון. החודשים המתאימים לטיול הם חודשי האביב והקיץ, אפריל מאי, בהם יש שפע של זרימה בנהר הירדן ובנחלים הסמוכים, והטמפרטורות מתאימות למסלול קיצי אתגרי, רטוב ומרענן.  

אזורים שונים בהם ניתן לשוט בקיאקים

המרכזים הגדולים והידועים בישראל לשייט קיאקים הם:

קייקי כפר בלום - הפועלים באזור הצפון, בחצבני (נחל שניר)  בין כפר בלום לבית הלל, והם המרכז הגדול והוותיק ביותר בארץ לשייט קיאקים, סירות נהר ואבובים.

קייקי הגושרים – מציעים מסלולים שונים של שייט בנחל החצבני, מסלול משפחתי קצר יותר המתחיל בקיבוץ הגושרים, או מסלול אתגרי הנמשך מעל שעתיים המתחיל במעין ברוך ומתחבר למסלול המשפחתי.

רפטינג נהר הירדן - מציעים מספר מסלולי שייט מגדות הנהר שליד קיבוץ גדות. האתר מציע גם  מתחם מוסדר לקמפינג, טיולי טרקטורונים וירי בכדורי צבע (פיינטבול).

בשלושת החברת הנ"ל הבטיחות הינה בראש הדבר. כל שייט חגור בחגורת הצלה וקודם ליציאה לשייט מקבלים תדרוך מסודר ומקצועי.

בין אם מדובר בטיול אתגרי עם מפלים ותמרונים, למי שלא מפחד להרטב, או בשייט רגוע המלווה ברחצה בנהר והנאה מהנוף הטבעי העשיר של אזור הירדן, שייט קיאקים בירדן הוא חווייה מומלצת לכל המשפחה, לגיבוש, הנאה ופעילות חווייתית בטבע היפיפה של אזור הצפון.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות