x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700

צימרים בריח ניחוח - הסוד בשימור החוויה ללקוח

צוות צימר, עדכון אחרון: 16/4/2024

צימרים בריח ניחוח - הסוד בשימור החוויה ללקוח

קרדיט לתצלום: מפיץ ריח בחדר רחצה בצימר Astar©

צימרים בריח ניחוח - הסוד בשימור החוויה ללקוח
עולם העסקים בכלל ועולם התיירות בפרט הפנים כבר את הצורך והיעילות של השימוש במפצי ריח כאחד האלמנטים החשובים בשיווק בדגש עם חוויית הלקוח. אם לא ידעתם זאת עד כה אז רשמו בפניכם: חוש הריח הוא החוש החזק מכל החושים האחרים. במאמר זה נציג לכם את חשיבות הבישום בצימרים ככלי מעולה וחסכוני לצורך קידום מכירות ושימור לקוחות.
העיסוק בנושא הבישום והשפעתו על הצרכן נלמדת ונחקרת מזה שנים רבות במכוני מחקר ואוניברסיטאות. במאמר זה נסביר בקצרה מהו הבישום, באילו אמצעים ניתן להשתש ומה משמעותו של הריח במערך השיווק והמכירות בענף התיירות בכלל ובצימרים בפרט.
 
פתח הדבר
בין שאר התגובות שאני מקבל למייל מגולשים שהתארחו בצימרים בצפון מתמקדים בנושא הניחוחות מהצימר וסביבתו. הנה כמה ציטוטים:
"הצימר נפלא אבל הריח מהרפת הסמוכה בלתי נסבל. אני לשם לא חוזרת", טענה דומה קיבלתי גם על ריח העולה מהלולים הסמוכים לצימר.
אחרים קבלו על ריח הטחב בבקתה, ריח רע מחדר הרחצה או הג'קוזי ואפילו על ריח פריחת הפרדסים שהגולש אלרגי אליהם.
מחד ברור לכל בר דעת שבמרחב הכפרי עוסקים בגידולים חקלאיים ובעלי חיים ומן הסתם זה גם מה שיפה בדבר מול המרחב האורבני ולתיירן אין כל כך מה להשפיע בעניין זה. יד עם זאת, בכל האמור למתחם האירוח הנושא נמצא באחריותו של התיירן.
 
חוש הריח הוא החזק והמשפיעה מבין שאר החושים
חוש הריח הוא החזק והמשפיעה מבין שאר החושים
 
כפי שכבר נאמר חוש הריח הוא החוש החזק ביותר (נפרט בהמשך) אבל קודם הנה סיפור קצר ללמדנו עד כמה חוש הריח חשוב לעסקים:
באחד הימים נקלעתי במקרה לשיחת חולין בה סיפרה אחת הנשים בהתלהבות על החופשה בצימר בצפון. כאחד שמכיר ועוסק לא מעט בפרסום ושיווק צימרים שאלתי אותה לשם הצימר? אממממ לא זוכרת. באיזה ישוב? אממממ לא זוכרת אני רק זוכרת  שזה היה בצפון והריח בצימר היה מאוד נעים משהו כמו פרחי לבנדר....
ובכן, זה לא מקרי. אצל רובנו דברים שנחשפנו אליהם נעלמים עם הזמן ברוב המקרים הריח נשאר בזיכרון שלנו לזמן ארוך יותר ומכאן שחוש הריח הוא אחד החושים המשפיעים ביותר על קבלת החלטות, יש ריחות שמעוררים תיאבון ויש כאלו שמדכאות תיאבון, יש ריחות המשאירות לנו  זיכרונות טובים ויש כאלו שעדיף שלא ניזכר בהם. הזיכרון של הריח ואיתו החוויה האישית  נשאר איתנו לאורך זמן (כפי שתארה הגברת שלעיל) . אבל לא רק בריח עסקינן אלא באמצעי פרסום יעיל ביותר וחסכוני.
 
תמרוקיה בצימר בקצה הטבע בצפת
תמרוקיה בצימר בקצה הטבע בצפת
 
מניפולציה על חוש הריח בעסקים
אחד ממכוני המחק החשובים International Flavors & Fragrances, Inc. IFF (1) מצאו כמה גורמים עיקריים המושפעים מניחוח: גירוי, מתח, דיכאון, אדישות, הגברת האושר, חושניות, הרפיה וגירוי.  
מחקר חוש הריח מצביע על כך שבני אדם זוכרים ריחות ברמת דיוק של 65% לאחר שנה שלמה בעוד שהזיכרון החזותי לתמונות  50% מהם נעלם לאחר 3 חודשים. הווה אומר שעדיף לנו להתמקד בחוש הריח של הלקוח מאשר בחוש הראייה (קרי תמונה).  אנו יודעים על מחקרים וניסיונות רבים לפתח אמצעי של שילוב ריח עם תמונה (כולל באינטרנט). עוד "חזון למועד" אבל אחת החלוצות בעניין זה היא חברת מקדונלד. החברה יצאה החודש בקמפיין ענק במדינות הסקנדינביות שכלל שלטי חוצות גדולים בצבעי החברה(צהוב/אדום) ללא כיתוב וללא תמונות.. החברה הציבה את השלטים באזור המסעדות שלה והתקינה מפוחים המפיצים את ריח ההמבורגר המפורסם שלה וראה איזה פלא? המכירות קפצו בעשרות אחוזים...הנה אחת הסיבות לכך שבני אדם נמשכים באופן טבעי לריחות במוצרים מוכרים שסביבנו. 
 
עולם העסקים כבר הפנים מזמן את הסגולות של השימוש בחוש הריח שלנו לצרכים העסקיים אם זה בצורך בתמיכה בהחלטת הרכישה מצד הלקוח ואם ביצירת אווירה נעימה ומקבלת. היחס שמקבל הבישום מצד בתי העסק הוא כאמצעי שיווקי ופרסומי לכל דבר.
בעולם המלונאות הבישום הינו כבר חלק טבוע בפעילות המלון. במתחמי אירוח קטנים יותר כמו הצימרים עדין הנושא לא מושרש במלואו. יש שיסתפקו בתרסיס זול לחדר השירותים, יש שיתאמצו יותר ויבשמו את הצימר טרם הגעת האורחים ויש את התיירנים שמבינים שהבישום הוא חלק בלתי נפרד ממערך המכירות והשיווק של הצימר וכפי שכבר ראינו זה מה שישאר בזיכרון של האורח לאורך זמן.
 
קטורת בצימר
 
איזה סוג ריח מתאים לצימר שלי?
אם כבר הספקתם להפנים שחוש הריח הוא אמצעי חשוב בקידום ושימור לקוחות אזי נותרו רק שתי קושיות,
2. איזה מכשיר מתאים להפצת הריח.
 
אחד האתגרים החשובים (והקשים) הוא בחירת סוג הריח. עולם מפיצי הריח מלא במאות אם לא יותר של ריחות שונים ומגוונים. כל אחת מהם מתאים לסוג עסק אחר (אין דין ריח בחדר הספא לריח בחדר השינה) לשעות השונות במהלך היום, לעונות השנה, לסוג הלקוחות (צעירים, מבוגרים, ילדים..). היריעה קצרה מלפרט אבל לשמחתנו יש יועצים רבים בנושא שכל תכליתם להתאים את מפיצי הריח לסוג העסק ומטרתו.
 
מפיצי ריח בצימרים
 
מכשירים ומתקנים להפצת הריח:
קיימים במגוון רחב, חד פעמים, מילוי חוזר,  חשמליים והכל בהתאם לסוג העסק (שימוש), מיקומו וגודלו.
1. מדבקות למזגן 
2. מפיצי ריח רגיל וחשמלי.
3. קטורת
4. נרות
5. תרסיסים
6. שמנים אתריים
7. שקיות ריחניות
 
נרות ריחניים בצימר
 
מסקנות:
חוש הריח הוא החזק מבין החושים שלנו. מחקרים מצביעים על כך שחוש הריח יכול להשפיע באופן משמעותי על קבלת החלטות ומכן גם ההבנה שהריח הוא כלי מכירתי לכל דבר. 
מעבר לכך ניחוחות יכולים לעורר רגשות, לשנות את מצב הרוח ואף להשפיע על קוגניציה.
בעלי הצימרים בצפון יכולים לרתום את נושא הארומה בתחום שימור וקידום מכירות. התקנת מבשמים בצימרים תשפר את חווית האירוח, תשפר את הקשר/הזיכרון של האורח עם המותג לאורך זמן  ותשפר את הפעילות העסקית של הצימר.
 
1. https://www.iff.com
 
* המאמר נכתב בידי צוות חברת צימר תיירות בע"מ מפעילה ומנהלת את אתר "צימר" www.zimmer.co.il מאז 1997.
  החברה פועלת בתחום פרסום ושיווק צימרים ולה נסיון רב בתחום התיירות הכפרית.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות