x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

זה לא נעים לראות חרמון סגור

צוות צימר, עדכון אחרון: 27/1/2024

זה לא נעים לראות חרמון סגור

קרדיט לתצלום: unsplash.com©

החזאי צופה סוף שבוע סוער ושלג בחרמון.
כל שנה אנו ממתינים לחוויה המהנה של ביקור ובילוי וסקי בחרמון, יש שנים שחונות בהן מחוסר ברירה טסים לאתרי סקי באירופה אבל השנה האתר סגור בשל עניינים בטחוניים. עם זאת, אפשר ליהנות מהשלג גם בצימרים בצפון שלמרגלות אתר החרמון עטופי מרבדים של שלג צחור ורך. בכתבה זו נסביר ונתאר מה ניתן לעשות בגולן המושלג כשאתר החרמון סגור למבקרים.

השנה קיבלנו התממשות מלאה של החזאי ואכן הטמפרטורות ירדו ואתר החרמון כמו גם אזור הגולן כוסה במעטה לבן מרהיב ביופיו. תמונות החרמון מלוות במפלסות ובחיילים המוצבים שם הופצו בכל רשתות הטלוויזיה והדפוס.
אבל, מה נכמר ליבנו שהצבא הכריז על שטח אתר החרמון כשטח צבאי סגור שהשהייה בו מסוכנת וזה כמובן על רקע מלחמת "חרבות ברזל" שעדין ממשיכה עד להשגת הניצחון.

יש פתגם שמיוחס בטעות למארי אנטואנט "אם אין לחם, שיאכלו עוגות" אבל לעניינו ובמשתמע אם אתר החרמון סגור למבקרים אזי מי ימנע מאיתנו אפשר ליהנות מהשלג בשאר המקומות בגולן. אומנם סקי לא נוכל לעשות אבל לחזות בשטיח הלבן, בנופי המרהיבים של הגולן הצבועים בלבן אפשר ואפשר. מדוע שנמנע מעצמינו את מלחמת כדורי השלג או את הגלישה הקצרה על יריעות הניילון.

שלג באתר החרמון

איך מגיעים לשלג בגולן 

הכי פשוט - שמים בוויז אתר החרמון. כשתגיעו לאזור כבר תחזו בשלג הרך מצידי הכביש. עצרו במקום בטוח ומורשה בלבד (לא ליד גדרות המצביעות על סכנת מוקשים).
אם בכוונתכם להגיע לצימרים בגולן כמו צימר מגדל שאמס או צימר בנווה אטיב רשמו את שמו בוויז.
אם אין לכם וויז:
לבאים מגוש דן:עולים על כביש 6 עד יוקנעם צפון, ממשיכים על כביש 77 עד צומת גולני. משם מצפינים על כביש 65  עד מחלף נחל עמוד. משם ממשיכים מערבה על כביש 85 עד צומת עמיעד. מצומת עמיעד מצפינים שוב על כביש 90 עד צומת מחניים. מצומת מחניים פונים מזרחה לגולן על כביש 91 עד צומת נפח. בצומת פונים שמאלה (צפונה) לכביש 978 עד הכפר הדרוזי מסעדה. בצומת עולים על כביש 98 החוזה את הכפר בכיוון צפון ובצומת פונים שמאלה לכביש 9898 המגיע למג'דל שאמס. הגענו ליעד. ההמשך לאתר החרמון הוא על כביש 98. כפיש המתפתל במעלה ההר שכיום על רקע המצב הבטחוני - סגור.

סה"כ שעתיים נסיעה (בלי העלייה לאתר החרמון). אין ספק שמדובר בנסיעה ארוכה המחייבת ערנות וזהירות בכביש כמו גם נקודות הפסקה וריענון (מומלץ צומת גולני וצומת מחניים). בל נשכח שגם יש לנו את הדרך חזרה. הווה אומר ש כ- 4  שעות מיום הבילוי נקדיש לנסיעה בלבד. אבל אפשר גם אחרת. ללון באחד הצימרים בצפון בלילה שלפני והגיע רגועים ונינוחים לשדות המושלגים בגולן.

צימרים עם שלג

מה הן אפשרויות הלינה בגולן

לשמחתנו רמת הגולן כבר קיבלה מעמד של אזור תיירות הכולל מאות מתחמי אירוח, צימרים, בתי מלון, קמפינג וגלמפינג וכמובן שפע של אטרקציות, אתרי בילוי וביקור, מגוון מסעדות וכמובן האטרקציה שב"כתר" החרמון. 
בהיבט של הלינה הכפרית יש מבחר גדול של צימרים החל מהישובים שלרגלי החרמון כמו מג'דל שאמס, נווה אטיב, נמרוד, שעל, כפר מסעדה ועד לישובים הרבים במרחק של עד חצי שעה נסיעה כמו אל רום, עין זיוון, להבות הבשן ועוד.

הזמנת צימרים
הזמנת צימרים מתבצעת ישירות מול התיירנים (בעלי ומפעילי הצימרים) בכל אחת מהאפשרויות הבאות: הזמנה אונליין מול מערכת ההזמנות של הצימר, הזמנה בדוא"ל, הזמנה בווטסאפ והזמנה בטלפון.  אני מעדיף את ההזמנה בטלפון ו/או בווטסאפ. מדוע? כי רק באמצעים האלו אוכל לבצע דו שיח עם הבעלים ולוודא שמה שאני רוצה את זה אני אקבל.
איך עושים זאת? כנסו לאתר "צימר" בכתובת www.zimmer.co.il פורטל הצימרים הראשון בישראל מאז 1997. בחרו את הצימר המתאים לכם. ניתן לצמצם את החיפוש על ידי בחירה קטגוריה "צימרים בחרמון" או לפי שם ישוב כמו "צימרים בנווה אטיב". באתר תקבלו את כל הפרטים כולל תמונות, מחירים, מבצעים, קופונים, יצירת קשר וכדומה. שימו לב, בררו מול כל בית עסק אם יש לו קופונים/הנחות לאטרקציות ומסעדות באזור.

צימרים בשלג

ומה באשר לאתר החרמון
כפי שכבר ציינו בשל המצב הבטחוני האתר סגור למבקרים. תוכלו להגיע עד לישובים שלמרגלות החרמון כמו מגדל שאמס, כפר מסעדה, נמרוד ונווה אטיב.
אבל בחיי היום יום או אם המצב הבטחוני ישתפר הכניסה לחרמון, בדגש על סופי שבוע, מחייב רכישת כרטיסים מראש
עוד פרטים כולל מז"א האויר בחרמון, מחירים, מסלולים ומצלמות אונליין ראו באתר האינטרנט של אתר החרמון.

מסעדות מומלצות באזור החרמון
בכפרים הדרוזים ובצמתי הכבישים פועלים מגוון רחב מאוד של מסעדות ודוןכני אוכל. יש שיעדיפו את המנות הקלילות של צלחת חומוס עם שישליק או קבאב ויש שיעדיפו את הארוחות המלאות אם מהמטבח הדרוזי ואם בסגנון הישראלי.
רבים אחרים שהביאו איתם את האוכל מהבית יעדיפו את הלאפה הדרוזית המחכה לכם בכל פינה בצידי הכביש. הנה רשימה קצרה של מסעדות באזור החרמון:

אצל מונה - מסעדה דרוזית אותנטית במגדל שמס
עין אלתינה במגדל שאמס
מסעדת מיקסטו – mixto במגדל שאמס
בגינה של מירונה - עין קיניא
מסעדת ברכת רם - ברכת רם
שלאלי - עין קיניא
אל יאסמין - מגדל שאמס
בטורגר פלייס - מגדל שאמס
מלון הציידים בנווה אטיב
מסעדדת חדרי אירוח מרכז ירח Moon Center
מסעדת מלון לגאסי וילג' במג'דל שאמס
מסעדת מלון נרקיס במגגדל שאמס.ב
מסעדת פנדה בנווה אטיב
אגוזי - בית קפה בנווה אטיב
מסעדת אל סולטאן בכפר מסעדה
המבורגר עין זיון

סקי בחרמון

לסיכום,
אתר החרמון אמנם סגור בשל עניינים ביטחוניים שאנו מקווים שיסתיימו במהרה אבל זה לא אומר שאנו צריכים להתעלם מהיופי שמצג לנו הגולן המושלג. אפשר לצפות בנופים הלבנים המרהיבים ואף להשתעשע עם כדורי שלג או לבנות בובת שלג (לא לשכוח את הגזר) במרחבים בהם הגישה חופשית אם זה במתחמי הישובים שלמרגלות הגולן כמו מג'דל שאמס או נווה אטיב ואם בפארקים/יערות הסובבים אותם. בשל המרחק הרב של החרמון ממרכז הארץ אנו ממליצים להגיע לילה קודם וללון באחד הצימרים או בתי המלון בישובים שבקרבת החרמון. הגולן מציע לנו שפע של חוויות, בילוי והנאה. 

חופשה נעימה

נכתב על ידי צוות אתר "צימר"© פורטל הצימרים הראשון בישראל מאז 1997

#צימריםבגולן #צימריםבצפון #חרמון #אתרהחרמון #צימרבחרמון #צימרבגולן #צימריםבחרמון #מלוןבגולן #מלוןבחרמון #צימריםבנוהאטיב #צימריםבמגדלשאמס #צימרים בקצרין

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות