x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

מסע גסטרונומי של אוכל רחוב (Food street) בירושלים

צוות צימר, עדכון אחרון: 16/1/2024

מסע גסטרונומי של אוכל רחוב (Food street) בירושלים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

 
 
זה לא משנה אם אתה תייר השוהה במלון במרכז ירושלים או שאתה בעיר לחופשה או עסקים אם אתה פודי ותיק או סתם מחפש לטעום את הטעמים האותנטיים של ירושלים, המסע הגסטרונומי הזה מבטיחה לעורר את בלוטות הטעם שלך ולהשאיר אותך חשק לעוד. הצטרפו אלינו כשאנחנו יוצאים לחקר בלתי נשכח ברחוב האוכל של ירושלים, שבו כל ביס מספר סיפור ייחודי.
 
ההיסטוריה והתרבות של סצנת האוכל של ירושלים
סצנת האוכל של ירושלים היא השתקפות של ההיסטוריה והמורשת התרבותית המגוונת שלה. העיר הינה  כור היתוך של תרבויות שונות במשך אלפי שנים, וכתוצאה מכך התמזגות קולינרית ייחודית. הטעמים והמרכיבים המצויים במטבח הירושלמי מושפעים ממסורות ערביות, יהודיות, נוצריות ומוסלמיות.
 
אחת המנות הכי אייקוניות בירושלים היא חומוס. עשוי מחומוס, טחינה, שמן זית ותבלינים, חומוס הוא מרכיב עיקרי במטבח המזרח תיכוני. הוא מוגש לרוב עם פיתות חמות ומגוון תוספות כמו צנוברים, פטרוזיליה וסומאק. המרקם הקרמי והטעם העשיר של החומוס הופכים אותו למנת חובה לכל מבקר ברחוב האוכל הירושלמי.
מלבד חומוס, לחובבי הבשר, שווארמה וקבב הם בגדר חובה בתפריט. בין אם מדובר בבשר טלה עסיסי, עוף עסיסי או בשר בקר רך, הקבבים והשווארמות בירושלים נצלים לשלמות ומתובלים בתבלינים ארומטיים. הקבבים האלה מוגשים עם תוספת של אורז ריחני או לחם טרי, הם תענוג אמיתי לחושים.
 
דוכני אוכל ומסעדות בירושלים
בירושלים יש שפע של דוכני רחוב מה שמכונה "פוד סטריט Food street בשווקים שוקקים ותוססים שבהם תוכלו לטעום מגוון מנות טעימות. אחד מדוכני המזון הפופולריים ביותר הוא אבו שוקרי, הידוע בחומוסיה מעוררת הפה והלחם הטרי. החומוס הקרמי והלחם החם יוצרים שילוב מושלם שישאיר לכם חשק לעוד.
עוד מסעדה שחובה לבקר בה היא מסעדת עזורה  Azura במחנה יהודה, מסעדה בבעלות משפחתית שמגישה מנות מזרח תיכוניות מסורתיות כבר עשרות שנים. מתבשילי בשר מלוחים ועד לאפשרויות צמחוניות בטעמים, עזורה מציעה מבחר רחב של מנות עריבות לכל חיך.
 
טיפים לסועדים בדוכני רחוב 
יש כל כך הרבה דוכני רחוב בעיר שלעיתים מרוב עצים לא רואים את היער  הנה כמה טיפים פנימיים שיעזרו לכם להפיק את המרב מהמסע הקולינרי שלכם בירושלים:
* תגיעו למסעדה עם תיאבון אבל לא רעבים זה יבטיח שתיהנו מהאוכל ולא תעמיסו על הקיבה.
* צפו לעומסים בשעות הצהריים והערב. כדאי שתקדימו כחצי שעה לפני הגעת "ההמונים:
* עקבו אחר תנועת המקומיים - אם אתם רואים שתור ארוך משתרך סביב דוכן או מסעדה מסויימת זה סימן לכך שהמקום מועדף. הצטרפו גם אתם.
* אם אתם לא מקומיים הרי שחלק גדול מהמנות יהיה זר לכם ולטעמכם. ממליץ לכם לאזור אומץ ולטעון ממגוון המנות והטעמים.
* אם יש לכם אפשרות נסו לקבל המלצות  ממקומיים. לא תמיד כדאי להסתמך על המלצות ברשתות החברתיות או באתרי האינטרנט.
 
פסטיבלי אוכל ואירועים בירושלים
במהלך השנה מתקיימים בירושלים פסטיבלי אוכל ואירועים שונים החוגגים את המורשת הקולינרית של העיר. מפסטיבל האוכל בירושלים ועד לפסטיבל הזית, אירועים אלו מציעים הזדמנות ייחודית להתפנק במגוון רחב של מנות וטעמים.
 "טועמים עולם" - פסטיבל קולינרי, מוסיקה, תרבות, אוכל, חוויה לכל המשפחה נערך מידי שנה בקיץ.
יריד אוטו אוכל  2023 בירושלים עם מיטב השפים והמסעדות המובילות בעיר שיבשלו במשאיות אוכל (food trucks) בגיא בן הינום, כולל הופעות של הרכבים מוסיקליים.
 
סיכום
חוויה קולינרית בירושלים הוא מסע בזמן בין תרבויות שונות ומגוונות המעניקות לנו את החוויה הנהדרת של ריחות וטעמים. בבתי המלון בירושלים תוכלו ליהנות מארוחות גורמה עם מיטב השפים ברמה בינלאומית אבל אי אפשר לעזוב את העיר מבלי חוויתם את הפוד סטריט שמציעה העיר ברחובותיה ובמחנה יהודה.
 
בתיאבון
 
#מלוןבירושלים #צימרבירושלים #חופשהבירושלים #מסעדהבירושלים

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות