x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
צימר טוב באהבה
תל תאומים

ימי החנוכה: שיאי גינס חגיגיים לכבוד החנוכה

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

ימי החנוכה: שיאי גינס חגיגיים לכבוד החנוכה

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בית המקדש, נס פך השמן, החשמונאים מול היוונים, חנוכייה אחת והמון המון סופגניות. כל אלה מייצגים עבורנו את חג החנוכה הממשמש ובא, אך מעבר לסיפורים הרגילים שאנו מספרים מדי שנה, ישנן כמה עובדות מעניינות על החג שאולי לא יצא לכם להכיר.
  
השנה החלטנו לאסוף עבורכם את שיאי גינס העולמיים הקשורים לחנוכה, כך שתוכלו להפיץ את הידע שלכם הלאה בגאווה בזמן סעודת הסופגניות והלביבות המשפחתית שלכם.
  
באופן לא מפתיע, רוב השיאים נשברו ממש אצלנו, בישראל:
 
החנוכיה הגדולה בעולם

אם הילד חזר מהגן עם חנוכיה ענקית פרי מעשה ידיו והתלבטתם היכן לאחסן אותה, אולי כדאי שתתייעצו עם המתכנן גיל טייכמן, שבנה את החנוכיה הגדולה ביותר בעולם. בחנוכה של שנת 2013, נשבר שיא גינס כאשר הוצבה חנוכיה שגובהה שבעה מטרים ורוחבה חמישה מטרים, בנמל תל אביב. הפרויקט נעשה ע"י עמותת "קרוב ללב" במטרה לקרב בין דתיים לחילונים, כאשר מדי ערב הוזמן פוליטיקאי או איש בידור להדליק את החנוכיה על כל 5000 הנורות הצבעוניות שלה. 
 
למקרה שתהיתם, עלות הקמת החנוכיה הסתכמה בכ-300 אלף שקלים.
 
 
הסופגניה השמנה בעולם
  

הנה עובדה שעלולה להרוס לכם את הדיאטה רק מעצם המחשבה עליה: סופגנייה ענקית במשקל 150 ק"ג, שטוגנה בכ-300 ליטר שמן רותח ומכילה 10 ק"ג ריבה! את השיא המטורף הזה שברה מאפיית אנג'ל שלקחה על עצמה את הפרוייקט ליצור שיא גינס חדש בתחום הסופגניות, ואכן עשתה זאת בהצלחה יתרה. הסופגנייה המרשימה הוצגה בנתניה במהלך החג לפני כשנתיים.
  
לא יודעים מה איתכם, אבל סופגנייה בגובה של מטר וחצי רק עושה לנו תיאבון. אבל... כשחושבים על זה שהיא מכילה 437 אלף קלוריות, נראה לנו שנוותר.
 
  
שיא גינס בסיבוב סביבונים
  

בעיר רחובות, 846 ילדים ומבוגרים שברו שיא גינס בסיבוב סביבונים בחנוכה של שנת 2012.
  
האירוע ההמוני לסיבוב סביבונים נערך בגן המדע של מכון ויצמן, שם הצליחו מאות האנשים לסובב סביבוניהם במשך 10 שניות מלאות, ובכך שברו את השיא הקודם שנשבר בהונג קונג ב-2010, שכלל 377 סביבונים בלבד. לא מסתובב לכם הראש רק מלדמיין את זה?
 
  
והמלצה
  

עכשיו כשהשכלתם מעט יותר לקראת החג, אתם בטח מצפים לו בכיליון עיניים, ובמיוחד לאטרקציות המרכזיות שיחולו בשבוע הזה. אם הפסטיגל והצגות הילדים כבר לא מרגשים אתכם, הרשו לנו לתת לכם המלצה על סיור חנוכיות מרהיב בירושלים. מדי שנה בחג החנוכה, נערכים סיורים בסמטאות ירושלים ובחצרות הבתים של הרובע היהודי הציורי בעיר, וחווים את אירוע הדלקת הנרות בצורה ייחודית ואותנטית. תושבי הרובע מקיימים את הלכת החג ומאירים את השכונה במאות חנוכיות מהבהבות המלוות את פניהם של העוברים והשבים. חוויה נהדרת במיוחד לילדים!
 
אם אינכם מתגוררים סמוך לירושלים, או שפשוט לא מתחשק לכם לנסוע חזרה הביתה אחרי רדת החשיכה, מוצעים לכם באתר מגוון צימרים בירושלים ובאיזור שיהוו פיתרון לינה מיידי, משתלם ומפנק.
   
 
צימרים לחנוכה
 
 
אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות