x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
הבקתות של אורלי
שזור - מושב
החל מ-
850

שמן זית ובתי בד

צוות צימר, עדכון אחרון: 4/6/2023

שמן זית ובתי בד

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

Natiweb© June 2 - עודכן 

עץ הזית מסמל אולי יותר מכל צמח אחר את העם היהודי ואת ארץ ישראל. הזית הוא אחד משבעת המינים שנתברכה בהם ארצנו, היונה שבה אל תיבת נוח כשעלה עץ זית המבשר את תום המבול במקורה, וענפי זית מופיעים בסמל המדינה, כמו חובקים את המנורה, ומסמלים את השלום.

שורשיו של עץ הזית נטועים במזרח התיכון מזה אלפי שנים. תושבי האזור נהגו עוד בימי קדם למסוק את הזיתים ולהכין מהם שמן שנוצל למאכל, למאור, לטיפולי בריאות ויופי, לחימום וכן למשיכת אנשי דת ומלכים בטקסי פולחן שונים. גם בימינו משמש שמן הזית כחומר גלם למבחר מוצרי קוסמטיקה טבעיים ואיכותיים, וכמובן מהווה נדבך קולינארי שאין בלתו, במיוחד במטבח הים-תיכוני, שמפיק את המיטב מהשמן בעל המעלות התזונתיות הרבות והסגולות הבריאותיות החשובות.

בספר דברים מתוארת ארץ ישראל כ"ארץ זית שמן ודבש", ואכן ככזו היא מנהלת יחסי גומלין תרבותיים ענפים עם הזית בכלל ועם שמן הזית בפרט. בתי בד רבים פותחים את שעריהם, בעיקר בסופי שבוע ובחגים, ומציעים למבקרים סיורים מודרכים, הרצאות שונות אודות הדרכים העתיקות להפקת השמן ואינספור השימושים הנעשים בו, הדגמה של עבודת בית הבד, פעילויות מותאמות למבוגרים ולילדים – וכמובן טעימות של שמני זית מובחרים.    

פסטיבל המסיק

בסתיו, עת הזיתים מבשילים, חוזרים ישראלים רבים אל המקורות, מצטרפים אל החקלאים בקטיף הזיתים ומציינים את עונת המסיק בשלל חגיגות ייחודיות. החגיגה המפורסמת ביותר היא "ימי ענף הזית" – פסטיבל המתפרש על פני מספר מוקדים בגליל וברמת הגולן, והכולל עשרות אירועים ושפע אטרקציות לילדים בגליל. בין השאר מוזמנים החוגגים לצאת טיולים חווייתיים בארץ הזית, להתארח בבתי בד עתיקים ומודרניים, ליהנות ממופעי מוזיקה ופולקלור בחיק הטבע, לקחת חלק בסדנאות בישול ולהתענג על סעודות שבהן מככב שמן הזית. לילדים ממתינות פעילויות ייחודיות כגון סדנת יצירת מנורות שמן.

במהלך פסטיבל זה פותחים אמנים רבים, כמו גם משפחות יהודיות, ערביות וצ'רקסיות את ביתם בצימרים בצפון למבקרים הרבים הנוהרים לחגיגה הצבעונית, הטעימה והמשמחת לכבוד הזית ותוצרתו הנהדרת .

אל תשכחו לקחת איתכם, בכל חופשה, את כרטיס "קופון+" כרטיס המועדון של "צימר" המקנה לכם הנחות בכל האטרקציות בכל רחבי הארץ וללא הגבלה בשימוש.

תגיות: תיירות חקלאית, שמן זית, אטרקציות, אטרקציות לילדים, אטרקציות בצפון, אטרקציות במרכז , אטרקציות בדרום, דרך היין יקבים , מכוורת ודבש , קטיף פירות עצמי . אטרקציות בערבה , מחלבות וגבינה

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות