x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב
צימר טוב באהבה
תל תאומים

סיור מוזיקלי: טיולים בעקבות שירים ישראליים

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

סיור מוזיקלי: טיולים בעקבות שירים ישראליים

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בקרוב ייגמרו השבתות הגשומות ואנו נתפנה מכוס השוקו החם לסנדלי המטיילים ונצא לחרוש את הארץ ברגלינו.

טיולים בעקבות שירים ישראלים עשוי להיות חוויה משפחתית המקרבת בין ההורים והילדים ובין המשפחה כולה לטבע ולנוף. לפעמים רק צריך סיבה טובה לצאת מהבית, ואין סיבה טובה יותר משיר ישראלי.

 

"אלף שיר לצפון מגולן עד חרמון…"

 

 

השיר היפה של להקת פיקוד צפון, בקולו של יגאל בשן ז,ל, מספר על צפון הארץ. בין הרי החרמון, הגלבוע, עצמון והתבור, שוכן חבל ארץ מהמם ומושלם לטיולים. נחל אל-על, נחל עין זיוון, מפל התנור ועין ג'ונס הם רק חלק קטן ממאגרי המים הרים שניתן לטבול בהם בצפון הארץ. בשמורת הטבע 'עמק החולה' ניתן לשור רכבי גולף, אופניים או סתם לטייל ברגל בין אגמים יפים, לצפות בציפורים בעונת הנדידה ולנוח בצלם של העצים הרמים. בעמדת המודיעין שבכניסה לשמורת הטבע ניתן לשכור מדריך 'מגדיר ציפורים' על מנת להעשיר ולהעצים את החוויה.

 

להמלצות על צימרים בצפון>>

 

"הוי כנרת שלי… ההיית או חלמתי חלום?"


יפה ירקוני מספקת לנו בשירתה הענוגה את אחד השירים המוכרים ביותר על הימה המתוקה הנמוכה בעולם. מלבד הכנרת שבה ניתן לטבול, מסביב לכנרת יש מסלולי טיול, פינות קסומות, אתרי קמפינג, חופים ואטרקציות שממתינים למשפחות, לזוגות צעירים ולרוכבי אופניים. צפון מערבית לכנרת נמצאת בקעת גינוסר ובה מעיין בשם 'עין נון' אשר משמש כבריכה טבעית גדולה עם מים רדודים המאפשרת לכל בני המשפחה ליהנות ממנה, במיוחד ילדים. בצמוד לבריכה מספר ספסלים ובוסתן לטיול קליל. באזור בקעת בית צידה, אזור עשיר במים, שוכן אחד ממסלולי מטיול המיוחדים ביותר שנקרא מג'רסה, גם בו ניתן ליהנות ולטבול ביחד עם משפחה וחברים.

לצימרים בכנרת וסביבותיה>>

 

"ירושלים של זהב, של נחושת ושל אור"

 

נעמי שמר אמנם גדלה בסמוך לכנרת אך שירה המפורסם ביותר דווקא מספר על עיר הבירה ירושלים.

העיר שמחברת את כולנו, קדושה לכל הדתות ומושכת מבקרים רבים מכל רחבי העולם. אין אחד שלא שמע על שוק מחנה יהודה, מפגש מהנה עם ריחות וטעמים מדהימים. עוד אתר חובה הוא העיר העתיקה, ובו, בין הכנסיות, המסגדים ובתי הכנסת ניצב לו הכותל המערבי שמעניק לטיול שלנו תחושה רוחנית ומשחררת. ניתן לבקר גם בהר הזיתים, שער יפו ומגדל דוד ושער ציון.

 

לצימרים בירושלים>>

 

"הימים היחפים של בנימינה..."

 

את ילדותו השמחה העביר אהוד מנור, חתן פרס ישראל בתחום הזמר הישראלי, במושבה בנימינה. בין הרחובות הירוקים לאווירה הכפרית ניתן למצוא אתרים היסטוריים כמו מגדל המים ותחנת הנוטרים, פינת הנצחה לזכר ילדים שנספו בשואה ובית כנסת גדול ומפואר. בין הבתים ניתן לבקר עם בביתו של אהוד מנור ולראות את גינתו המפוארת של הברון בנימין רוטשילד. המושבה בנימינה היא אחת מיצרניות היין הטובות במדינת ישראל, ניתן לבקר ולסייר ביקבים השונים בתיאום מראש.

 

"זוהי יפו ילדה.. זוהי יפו"

 

 

יפו היא מן הערים הוותיקות בארץ ועליה שר לא אחר מאשר הזמר אבי טולדנו. בספר התנ"ך אנו מייחסים את הקמתה ליפת, בנו של נוח, ולכן ניתן לה שמה. יפו נכבשה פעמים רבות על ידי שליטים שונים וכל שליט החריב אותה ובנה אותה מחדש. שליטה האחרון של יפו לפני הקמת המדינה היה השליט התורכי שהצליח להפיח בה רוח חיים, ושרידי בנייתו נשמרו עד ימינו. ביפו ניתן לצפות בכיכר השעון, מסגד המחמודייה, כיכר קדומים, נמל יפו ועוד מקומות רבים וטובים.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות