x
המועדפים שלי


מבצע סופ
שזור - מושב

מדריך לסוף שבוע משפחתי בחרמון

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

מדריך לסוף שבוע משפחתי בחרמון

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

הר החרמון, המכונה גם העיניים של המדינה, הוא אחד מסמליה המובהקים של הארץ שלנו ובין אתרי החובה שכל תייר מוכרח לבקר בהם. ההר הגבוה והצפוני מרהיב ביופיו בכל ימות השנה ובכל עונה ניתן למצוא מסלול מתאים וליהנות ממנו, אבל כולנו יודעים שהעונה הטובה ביותר של החרמון היא החורף ועד שלא יורד פתית השלג הראשון, מטיילים רבים אפילו לא מתקרבים אליו.

אז אחרי שהחורף הגיע במלוא הדרו (מעט באיחור, מוכרחים לציין) והחזאים כבר צופים שלג בחרמון, זה בדיוק הזמן לתכנן את מסלול הטיול המשפחתי שלנו לחרמון. הכנו עבורכם מספר מסלולים אפשריים, בדרגות קושי שונות וגם כמה טיפים להתמודדות עם הכפור.

אבל עוד לפני שנגיע ל"היי-לייט" של ההר, יש לא מעט אתרים שכדאי וחשוב לבקר בהם בדרך לחרמון. אנחנו ממליצים לחלק את הטיול ליומיים וכך ליהנות מכל מה שיש לאזור המדהים הזה להציע. את הלילה תוכלו להעביר בצימר בחרמון והסביבה.

איך להתלבש לטיול בחרמון? 

לפני שאתם יוצאים מהבית, חשוב שתלבשו בגדים חמים, אבל רצוי להתלבש בשכבות. לבשו גופייה תרמית וגטקס שיחממו את גופכם ומעליהם לבשו מכנסיים, סוודר ומעיל. כך, אם יהיה לכם חם במקום סגור תוכלו להוריד את המעיל ולא לסבול מהחום של המזגן. כמובן לא לשכוח להצטייד בכובע צמר, כפפות עבות וצעיף עבה שיקלו על ההתמודדות עם הקור המכה בעור החשוף.

בדרככם להר המושלג, תוכלו לפתוח את הבוקר עם כוס קפה ושוקו חם לילדים בבית הקפה
"קופי ענן" בהר בנטל. הר בנטל הוא תל געשי שנמצא במזרח רמת הגולן והתצפית ממנו אל הרמה הסורית היא מרשימה ביותר. אם לא ירד גשם תוכלו לצאת לטיול רגלי בחורש הפתוח הכולל עצי אלון מצוי, אלון תולע, עוזרר ושזיף הדב.

התחנה העיקרית: אתר הסקי של החרמון

האטרקציה הראשית והפופולרית ביותר של אתר החרמון, היא אתר הסקי שפועל בהתאם למזג האוויר בעונה. האתר פתוח בשעות 7:00-16:00 ומציע מגוון אפשרויות בילוי, כמו גלישה במזחלות הרים "אקסטרים", נסיעה ברכבל, גלישה לילדים במזחלות שלג וכמובן גלישה בסקי ובסנובורד במורדות ההרים. אם מעולם לא גלשתם בסקי או בסנובורד אין לכם סיבה לדאוג, משום שהאתר מציע מסלולים בדרגות קושי שונות, ביניהן גם דרגת מתחילים. באתר תוכלו למצוא גם חנויות לרכישת ציוד סקי ומזנון כשר.

חווית אירוח דרוזי מסורתית בחרמון

את ארוחת הצהריים שלכם מומלץ לאכול באירוח הדרוזי בעין קנייא, שנמצא דרום-מערבית לחרמון ובמרחק של כ-200 מטר מנחל סער. המקום מארח  כמיטב המסורת הדרוזית. בחלל גדול עם מזרנים , כריות , תנור חימום וכמובן פיתה דרוזית עם לבאנה ושאר מטעמים של העדה הדרוזית.

אם נשאר לכם זמן, כדאי מאוד להמשיך לנחל סער, במסלול המתחיל מגשר הידידות, גשר שמחבר בין מדינת ישראל לבין תושבי הגולן ומשחזר את הגשר הקודם שפוצץ ע"י הסורים. אם ממשיכים מזרחה מגיעים למפל רסיסים שגובהו 25 מטר ובחורף המראה שלו מרהיב, כשהמים מתנפצים בחוזקה על הסלעים ויוצרים אשליה של רסיסים. אם תרצו תוכלו להמשיך למפל סער שגובהו 10 מטרים, או לחזור בחזרה לצימר.

ביום השני מומלץ להתקדם לכיוון דרום מערב אל עבר צוק מנרה וליהנות מהאטרקציות שהמקום מציע בסימן "חורף חם בצוק מנרה". מעבר לנוף המרהיב שנשקף ממרומי הצוק אל עבר פסגות החרמון והרי רמת הגולן,בצוק מנרה יש לא מעט אטרקציות שמתאימות לכל המשפחה. מגלשות אקסטרים, טרמפולינת באנג'י דום ורכבת צוק שמציעה סיורים לאורך גבול לבנון.

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות