x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים

מסלולי טיול מומלצים באזור מצפה רמון

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

מסלולי טיול מומלצים באזור מצפה רמון

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

אם בחודשים האחרונים יצא לכם לבקר לא פעם ולא פעמיים בצפון הירוק, יתכן שהגיע הזמן לשטוף את העיניים בקצת נוף מדברי בראשיתי, שיופיו מוכר בכל רחבי העולם. במאמר שלפניכם תמצאו שלושה רעיונות לטיולים במצפה רמון.

מסלול למיטיבי לכת

נפתח את הרשימה במסלול מאתגר יחסית, הנמשך כשבע עד שמונה שעות. המסלול מתחיל בטיילת המכתש, ממנה תעלו על שביל ישראל, המתקדם במקביל לסימון השבילים הירוק. בתחילת המסלול תמצאו את עצמכם בירידה לתוך המכתש, עד לשלב שבו הסימון יתחיל לטפס על המצוק. קחו נשימה עמוקה מהאוויר הצלול של המדבר, שטפו את העיניים בנוף המשגע, המשיכו לצעוד ובשלב מסוים תמצאו את הסימון האדום. הסימון האדום יוביל אתכם עד לנחל רמון ולאחר מספר דקות של הליכה תעלו לשן רמון ותוכלו ליהנות מנקודת תצפית מושלמת. לאחר מכן תפנו לכיוון צפון-מזרח ותרדו אל קיר האמוניטים, הכולל ריכוז מרשים של מאובנים.

המסלול מסתיים מעט אחרי הקיר, על כביש 40, אך קילומטר וחצי דרומה מנקודת הסיום תמצאו חניון לילה שבו תוכלו מקץ מספר שעות לחזות בזריחה, כפי שלא ראיתם אותה כבר הרבה מאוד.

מסלול למיטיבי לכת

אם אתם לא מעוניינים להזיע יותר מדי, זהו המסלול בשבילכם: המסלול מתחיל גם כן בטיילת של מצפה רמון, הנמצאת על הקיר הצפוני של המכתש. לכו לכיוון מערב ובסוף הטיילת תמצאו את הסימון הירוק, הממשיך בירידה לכיוון דרום-מזרח ומוביל את המטיילים בו למנסרה המפורסמת. כדי להגיע למנסרה תצטרכו לעבור כ-4.5 ק"מ סך הכול ומשם תצטרכו לחזור ברגל או לדאוג לכך שמישהו יגיע כדי לאסוף אתכם. ישנם מטיילים שהעלייה עשויה להרתיע אותם, אך האמת היא שלא מדובר בעלייה תלולה במיוחד ולכן בהחלט ניתן לחזור לנקודת ההתחלה באופן רגלי, גם אם אתם לא בשיא הכושר...

הטוב משני העולמות

המסלול שאיתו נסיים מתאים לאלו מכם שישמחו ללכת יותר משעתיים, אבל עדיין לא מעוניינים להתיש את עצמם. המסלול מתחיל מעט יותר לכיוון בי"ס שדה הר הנגב, הממוקם כמה מאות מטרים מערבית לסוף הטיילת. מנקודה זו לכו לפי הסימון הכחול על הקיר הצפוני של המכתש והמשיכו לרדת עד שתמצאו את עצמכם במכתש. המשיכו ללכת ושימו לב שבשלב מסוים המסלול נוטה להתעקל ולוקח אתכם חזרה להר. תוך קילומטר מהשלב שבו המסלול מתעקל, תמצאו את עצמכם שוב על הטיילת, ממנה תמשיכו לבי"ס שדה הר הנגב, לאורך הסימון השחור.

אורך המסלול כשישה ק"מ בלבד וההליכה בו נמשכת בין שלוש לארבע שעות. קחו בחשבון שבאפשרותכם להאריך את המסלול: לפני שהמסלול הכחול מתעקל, חפשו את הסימון השחור מצד ימין שלכם. הסימון השחור יופיע כשתמצאו בנקודה הרחוקה ביותר מההר, מספר מטרים דרומה מהמסלול שבו אתם הולכים. עברו למסלול השחור והמשיכו עליו לאורך כשני ק"מ לכיוון מזרח, עד שתשתלבו עם שביל ישראל. כעת באפשרותכם להמשיך על שביל ישראל, שבסופו של דבר מטפס חזרה למצוק ומגיע לטיילת.

 

מתכננים ללון באזור מצפה רמון? באתר צימר תוכלו למצוא המלצות לצימרים למשפחות במצפה רמון

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות