x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

יום טיול בשמורות הטבע היפות בישראל - מדריך

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

יום טיול בשמורות הטבע היפות בישראל - מדריך

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

בצפון בדרום או במרכז – שמורות הטבע היפות של ישראל מחכות מדי שבת למבקרים ולמטיילים. אבל יום הטיול הוא לא רק הנסיעה לאתר והחזרה הביתה, אלא יום שלם שבו אפשר לעצור בצד הדרך להנות מהנוף, ללכת במסלול חדש ולא מוכר ולגלות שמורת טבע מרהיבה. כדי שהיציאה לטיול תהיה קלילה יותר מהרגיל – הכנו עבורכם מראש מדריך ליום טיול בכל אחת מהשמורות המומלצות שלפניכם. היכן הן נמצאות? אילו מסלולים יש ולמי הם מתאימים? איפה אפשר לאכול צהריים באזור? כל התשובות במדריך -

שמורת טבע הר תבור
הר תבור ירוק כל השנה, ומספק למטיילים ולמבקרים נוף נפלא על כל אזור העמקים של הגליל התחתון. בין מסלולי ההליכה והמפגש עם בעלי החיים אפשר למצוא גם שרידים ארכאולוגיים מהתקופה הרומית והצלבנית.
מסלולים ואטרקציות בשמורה: אם בחרתם ללכת במסלול הפסגה (המסומן בשחור) לא תוכלו להישאר אדישים לנוף הנשקף ממנה. השביל הירוק בשמורה יוצא מהכפר שבלי ומתחבר גם הוא למסלול הפסגה. גם שביל ישראל עובר כאן – וכדי להצטרף עליו תצטרכו ללכת במתווה המסלול הכחול. בחלק משטח ההר תפגשו גם כמה מערות טבעיות, כנסייה יוונית וחומה צלבנית.
איפה לאכול: מסעדת "הר תבור" בישוב כפר קמא מגישה מאכלים מזרחיים ומתאימה לארוחה עם כל המשפחה במרחק נסיעה קצרה.

 פארק (גן לאומי) קומראן

כאן שכנו כותבי המגילות הגנוזות, המסעירים את דמיונם של חוקרים ומבקרים רבים עד ימינו. המגילות הגנוזות חושפות בפנינו את סיפורן של הקהילות היהודיות שישבו במקום בתקופת בית שני, את אורחות חייהן ומספקות הצצה למנהגיהם ואמונותיהם.
מסלולים ואטרקציות בשמורה: אל תוותרו על סיור מודרך, כניסה למערה וצפייה במופע האור קולי המספק מידע מסקרן על האתר. למיטיבי לכת: מסלול הליכה אתגרי היוצא משמורת עינות צוקים, ומטפס בצורה תלולה לעבר מצוק העתקים ומסתיים בתצפית מרהיבה. אורך המסלול: חמש שעות.
איפה לאכול: בצומת בית הערבה, נמצאת מסעדת "הצ'אנס האחרון" המפורסמת. במקום מגישים אוכל ים תיכוני שגם הילדים וגם המבוגרים יאהבו.
 

שמורת המכתש הגדול – מכתש רמון
המכתש הגדול הוא תופעת טבע ייחודית שאין דומה לה -  זהו המכתש הגדול בעולם שנוצר בעקבות פעילות גיאולוגית ולא כתוצאה מפעילות געשית או פגיעת מטאור. מדובר באתר חובה עבור כל מטייל, הטומן בחובו תופעות טבע מסקרנות עבור הילדים והמבוגרים כאחד.
 
מסלולים ואטרקציות בשמורה: תצפית מהר אבנון - תצפית פנורמית על המכתש כולו ומעבר לו, חניון "חולות צבעוניים", אתר החול המבורזל - תופעה גיאולוגית מיוחדת אשר מעניקה מראה עץ עתיק לאבן הקוורץ,  מסלולי טיול "סנפיר קטן" ו"סנפיר גדול" - מחניון חולות צבעוניים נטפס למצלעות המכתש ונסיים בנוף עוצר נשימה של המכתש.  עין ירקעם –נביעת מים טבעית (בעונות מסוימות), גבי מים ומפלים. הגעתם עם רכב שטח? במכתש שפע של מסלולים מתאימים לג'יפים.
איפה לאכול: מסעדת "החבית" במצפה רימון מציעה לסועדים מגוון של סלטים, אוכל איטלקי ומנות עיקריות מהמטבח הישראלי.  
 

אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות