x
המועדפים שלי


אחוזת יפה נוף
שזור - מושב
חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
מבצע סופ
שזור - מושב

ריח של פריחה בצידי הדרך: טיולי פריחות בסתיו

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

ריח של פריחה בצידי הדרך: טיולי פריחות בסתיו

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

מאז ימי הגן אנו לומדים שהחצב מבשר את בואו של הסתיו, ואכן זה נכון. הפרח היפהפה מתחיל לבקוע מן האדמה היבשה בשלהי הקיץ ופורח בפריחה מדהימה המתפרשת על כל חלקי הארץ – ממרגלות הר חרמון, דרך הגולן והגליל ועד לנגב.

 
אלפי משפחות יוצאות לחזות מדי שנה בפריחת החצבים במעלה גמלא שבדרום רמת הגולן, למשל, שם אפשר למצוא בתחילת הסתיו את החצב המצוי ובאותה הזדמנות ליהנות מתצפית מרשימה המשקיפה על כל הרי הגולן והכנרת.
 
אבל לא רק החצב פורח לקראת הסתיו; דווקא בשיא העונה מתרחשת פריחה נהדרת בצפון הארץ ובמרכזה, שבהחלט נותנת תמורה עבור זמן נסיעה לא קצר יחד עם המשפחה.

נתחיל מאיזור הצפון עם פריחת החלמוניות בהר מירון. מדובר במסלול טיול קצר ומעגלי, שכולו נוף ופריחה של הפרח הצהוב הגדול שנפתח בשעות הבוקר ונסגר לעת ערב. הצבע הצהוב החזק הוא ממש תאווה לעיניים, ובמיוחד עם הנוף המדהים מפסגת הר מירון (בגובה של 1200 מ') המשקיפה על הגליל, רמת הגולן והחרמון. בדקו את עצמכם ונסו לזהות את האגם המנצנץ שמולכם. אם לא הצלחתם אז נגלה לכם: זהו אגם דלתון.
 
לסיכום, המסלול הזה הוא נהדר בכל ימות השנה, אך עם בוא הסתיו מצפה למטיילים בו הפתעה מקסימה בדמותם של החלמוניות ושאר פרחים ססגוניים.
 
נישאר באיזור הצפון, והפעם ניסע כ-15 דקות לכיוון מזרח היישר לראש פינה. ביקור בנחל ראש פינה הוא חוויה משולבת של טבע, מים, בוסתנים ובעיקר המון סיפורים מרתקים על האיזור. במרחק של כ-300 מטרים מהתצפית של ראש פינה מגיעים אל המעיינות עין גיא-אוני, עין פינה ועין כדן. בנקודת הנביעה של המעיינות זורם פלג, שאורכו מאות מטרים בודדים והוא רצוף צמחייה עשירה. בגדה הצפונית תוכלו לחזות גם בחלמונית הצהובה הגדולה וגם בסתווניות ענוגות, הפורחות בשלהי נובמבר-תחילת דצמבר.
 
אם בחלמוניות עסקינן, לא חייבים להצפין כל כך כדי לחזות בפאר הפריחה שלהן. במזרח גוש עציון, קצת לפני היישוב מעלה רחבעם מכיוון היישוב אל דוד, כדאי לעצור את הרכב בנקודה שבה ערוץ נחל חוצה את הכביש. שמו של ערוץ נחל זה הוא ואדי חריטון, והוא מוביל לנחל תקוע. מומלץ להמשיך ברגל החל מנקודה זו לכיוון דרום, ולאחר הליכה נינוחה של כמאתיים מטרים יתגלה בפניכם שדה צהוב מקסים למראה של עשרות אלפי חלמוניות. מומלץ לטייל כאן עם ילדים קטנים, שבהחלט יתלהבו מהפריחה הצהובה.
 
עוד באיזור ירושלים, תוכלו לחזות בפריחתו של בן החצב הסתווני בנחל קטלב שבהרי ירושלים. הפרח הסגלגל ילווה אתכם במסלול המציע ביקור במערת נטיפים מדהימה וטבילה במעיין שאינו גלוי לעין, השוכן אל מול נופים מהפנטים.
 
כפי שפתחנו את הכתבה, החצב אכן מסמל את בואו של הסתיו, אך הוא לא לבד. גם השלכת הצהובה-כתומה היא אחד מסממני הסתיו הנעים וכמובן שיש לנו המלצה גם בנושא הזה. המבקרים בצפון הם הראשונים לחזות בשלכת נהדרת בתל אבל בית מעכה, הסמוך למטולה. ביקור בעונת הסתיו יתן לכם טעימה של שלכת בסגנון אירופאי, אל מול הרי לבנון. וכדי לחוות מעט יותר טבע, נצלו את ההזדמנות לבקר בנחל עיון ובמפל התנור.
 
אתר צימר ממליץ בחום להוציא את המיטב מהטיול המשפחתי בסתיו ולבחור בלינה מפנקת בצימרים בצפון הפזורים בסמיכות לפינות החמד הפורחות.


אל תשכחו להתעדכן במבצעים ובהטבות במיוחד לגולשים של צימר:

צימר בפייסבוק | צימר ביו-טיוב | צימר בטוויטר | צימר בגוגל

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות